8 Eylül 2014 Pazartesi

Öyle bir pot kırdım ki..

Çok milliyet.com.tr slayt başlığı gibi oldu ama sanırım bu yöntem iş yapıyor..

Bunca zaman çalıştığımız sektörlerde başımıza gelen tuhaf olaylardan, kimi zaman hatta çoğu zaman klavyenin de gazıyla milletin sığırlıklarından bahsettim durdum. Yine olsun yine bahsederim o ayrı..

Ama bu sefer o sığır benim.

Malum turizm sektöründe çalışıyorum ve yurt dışındaki başka seyahat acentalarıyla zaman zaman çalışmak zorunda kalabiliyoruz. Bunlardan bugüne kadar en çok verim aldığım ve sorunsuz olarak çalıştığım Hindistan'daki partner acentamın genel müdürü Mr. Ranjan bugün ziyaretime geldi. 3 sene önce kendisiyle EMITT fuarında tanışmıştık. Kendisi Türkiye ziyaretinde bulunduğunu, İstanbul'da kalmasına rağmen işbirliğimiz adına yüz yüze teşekkür etmek için kalkıp Bursa'ya geldiğini söyledi.




Çok düşünceli bir hareket. Bizim sektörde pek bulunmaz böyle bir incelik.

Peki ben ne yaptım?? Adamı az kalsın bayıltıyordum..


Neyse biz kendisiyle iş mevzularını konuştuk,ettik, sıra geldi goygoya..

Hava nasıl, o nasıl falan derken, Bursayı beğendiniz mi dedim? Bundan sonrasını diyalog halinde yazıyorum..


-Evet çok beğendim, harika bir şehir. İstanbul'a göre biraz daha rahat gibi.. 4-5 saat kadar vaktim var önerebileceğiniz bir yerler var mı? Yemek yiyebileceğim veya hediyelik eşya alabileceğim?

- Biraz ileride çok büyük bir kapalı çarşı var ve ipek ürünleri ağırlıklı olmak üzere Bursa'ya özgü alabileceğiniz oldukça fazla şey var. Yemek olarak ise iskender yiyebilirsiniz.

- Tam olarak nasıl bir şey ve nerede yiyebilirim?

Bu noktada İskender'i yaklaşık 1.5 dakika kadar anlattım. Ama nasıl anlattıysam sanki bana Türkiye'nin kültür elçisiyim, 7 nesil kebapçıymışcasına, üzerine dökülen tereyağına kadar nasıl anlatıyorum.!!! Kendim de açım o saatte coştukça coştum!!

Sonra adama bir baktım yüzü şu hale geldi




Bu yüzü görünce jeton düştü...

Ama o sırada adam da baya yere düşmek üzereydi. Kibarlıktan bozuntuya vermedi..

İçimden kendime şöyle bağırdım.

HİNTLİLERİN ÇOĞU VEJETERYAN!!!

Hindistan'ın dünyanın en az et tüketen ülkelerinin başında geldiği, bir çoğunun inanışları gereği et yemediği.. Çok sonradan aklıma geldi..

Nitekim sonradan kibarca et yemediğini söyledi de.. Yememesini geçtim muhtemelen ciddi anlamda tiksiniyor da..

Sonra konuyu kestane şekerine bağladım ama iş işten geçmişti.. Adam da nabız falan kalmadı..

Sendeki de şans be Ranjan'ım.. 20 saat yoldan gelmişsin ama Bursa'dasın yani..

İskender, inegöl köfte, cantık.. İlla biri denk gelecekti yani..

Ben ne yapayım =)





1 yorum: